A090501A09 |
La generació digital. Què podem fer a les aules? |
2015-2016 |
Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/1/2016 - 15/2/2016 (8 hores) de 17:30h a 20:10h |
|
CRP del Maresme I |
|
c/ Onofre Arnau, 32, 2n. (Mataró)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Mataró
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
04/07/2016 - 18/01/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Amb el títol "La generació digital. Què podem fer a les aules?" s’inicia un cicle de tres conferències i jornades de reflexió entorn la pròpia pràctica educativa duta a terme des dels centres educatius participants. La primera es centrarà en la vida quotidiana dels infants i adolescents marcada per uns temps digitals i en la irrupció de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’escola, la segona en la prevenció per un ús segur i responsable de les TIC on veurem les dues cares de la moneda i la tercera en aprendre des de les aules amb la tecnologia d’avui tot compartint algunes experiències i tendències de futur.
Coordina: Marta Fuentes Agustí. Mestra i psicopedagoga. Doctora en psicologia de l’educació. Docent de la UAB i col·laboradora de la UOC. Experta en processos d’ensenyament, aprenentatge i avaluació (comportament docent, estratègies d’aprenentatge i educació i TIC). Membre del grup de recerca SINTE i DIM.
|
| |
Objectius |
- Incentivar l'aprenentatge des de l'escola i la família per un ús segur i responsable de les tecnologies
- Conèixer vàries alternatives per a un ús de la tecnologia a l'aula com a eina per a ensenyar i aprendre
- Fer un tast reflexiu per decidir en què i com seguir aprofundint entorn la temàtica: educació, societat i alumnes digitals,... Què podem fer a les aules?.
|
| |
Continguts |
Entre els continguts hi haurà:
el bon ús del mòbil i internet, prevenció de conflictes, privacitat, identitat digital, xarxes socials, dominis fiables i no, el risc de dependència, el dèficit d’atenció, els lladres del temps, la fiabilitat i validesa de la informació, la propietat intel·lectual, la importància d’una bona organització i gestió, la sobrecàrrega d’informació, la iniciativa de l’alumnat, el rol del professor, el paper de les tecnologies com a contingut i com a recurs l’aprenentatge, etc.
|
| |
Avaluació |
Assistència a les sessions.
Valoració de la satisfacció mitjançant un qüestionari(en finalitzar la formació).
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de l'activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat. Equips directius. Psicopedagogs. Orientadors escolars. Inspecció.
Es demanarà la participació voluntària activa dels participants. No es necessiten coneixements previs.
Es pot assistir com a oient o com a participant (veu alçada).
|
| |
E-mail |
crp-mataro@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/01/2016 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
01/02/2016 |
1730 |
2000 |
Sessió 3 |
dilluns |
15/02/2016 |
1730 |
2000 |
|
| |